Budżet obywatelski 2019

Została ogłoszona kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego. Od 1 maja mieszkańcy Zielonej Góry, którzy ukończyli 13 lat mogą przesyłać propozycje, na co zostanie wydane 6 mln zł. Swoje propozycje mogą również przedstawiać instytucje publiczne i organizacje pozarządowe. Wnioski w wersji papierowej będą przyjmowane do 18 maja, natomiast w wersji elektronicznej do 20 maja. Deklaracje można składać w biurze obsługi interesantów (UM przy ul. Podgórnej) lub na deptaku (komórka UM przy al. Niepodległości 13).

Zadania budżetu obywatelskiego zostaną podzielone na dwie kategorie:
  • zadania ogólnomiejskie – do rozdysponowania 2 mln zł
  • zadania okręgowe – do rozdysponowania 4 mln zł

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego 2019:
  • Od 1 maja do 18 maja – składanie przez mieszkańców propozycji zadań na 2019 rok w ramach budżetu obywatelskiego
  • 11 maja i 18 maja – konsultacje w sprawie wypełniania wniosków
  • Od 20 maja do 10 czerwca – weryfikacja propozycji mieszkańców przez Urząd Miasta Zielona Góra
  • Od 11 czerwca do 30 czerwca – głosowanie nad propozycjami zadań
  • Od 2 lipca do 30 lipca – liczenie głosów przez Urząd Miasta Zielona Góra
  • Do 31 lipca – ogłoszenie wyników konsultacji


Źródło: www.zielonagora.wyborcza.pl